Napi esküvői tanács:
Egyre gyakrabban találkozok olyan pénzkidobással, mikor szegény pár szemét kiszúrják "bullshit" szolgáltatással.
Nem az új szolgáltatásokkal van probléma, vagy a gomba mód szaporodó esküvőszervező/műkörmös tanfolyamról kieső szolgáltatók lelkesedésével, annál inkább a szakmai alázat hiányával, és a rutintalanságukkal.
Ezért egyik legfontosabb feladatomnak tartom a közeljövőben, hogy a párok tudják, hogy mi a különbség a vőfély, ceremóniamester, esküvőszervező között.
Vagy legalább tudják azt, hogy az én szolgáltatásaimba mi tartozik bele alapból, felár nélkül.
Sok tízezer forintot megspórolhatsz, ha nem hagyod, hogy a ceremóniamestered munkáját logikátlanul átvegye az esküvőszervező, vagy más "szolgáltató".
Ha az esküvőszverveződ még kezdő (lehet tehetséges és rendes), de ha ő azt tanulta, hogy egy megmentő aki a gonosz szolgáltatóktól megvéd, akkor jelezzen a vészcsengő, mert a nap egységét veszélyezteti.
A ceremóniamester és a vőfély feladata (nálam legalább is) a nap forgatókönyvének és időbeosztásának megtervezése és betartása, valamint a kiegészítő eszközök tárgyak szétosztása, helyrerakása stb., valamint a többi szolgáltató koordinálása egészen éjfél utánig.
Láttam már olyan, hogy 20 csoki kiosztásáért vagy konfettiágyú kilövéséért 60-80 ezret fizetett ki a pár, amit a vőfély / ceremóniamester alapból elvégez.
Az esküvőszervező az előkészületekért, szolgáltatóválasztásért felel, és, hogy pár kiegészítő ott legyen a helyszínen.
Az esküvői világ sajnos már egy ipar, de egyben egy család is. A szolgáltatók egymást is ajánlják. Egymást, akikkel szakmailag és emberileg is tudnak azonosulni.
Mindenki tudja a helyét és rugalmasan áll elé az új trendeknek és kívánságoknak.
Tehát mielőtt segítőt választasz, alaposan járd körül, kinek mi a feladata és feladatköre!!